(بررسی دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2017 Review آژانس بازاریابی دیجیتال )
• هزینه کمتر
• قابلیت هدفگذاری دقیقتر مخاطب
• نرخ بازگشت سرمایهگذاری بالاتر
• ارتباط دوسویه با مخاطب

ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing کدامند؟
ابزارها و کانالهای مختلفی برای اجرای فعالیتهای بازاریابی دیجیتال وجود دارد و هر روز با توسعه فضای دیجیتال ابزارهای جدیدتری نیز در اختیار بازاریابان دیجیتال قرار میگیرد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
بازاریابی موتورهای جستجو – SEM: از آنجا که کاربران از موتورهای جستجو مثل گوگل بیشترین استفاده را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود دارند، قرار گرفتن در بالاترین جایگاه در نتایج جستجو فرصت ارزشمندی برای هدایت کاربر به سمت وبسایت شرکت و تبدیل آنها به مشتری است. هدف از بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing استفاده از کانال موتورهای جستجو برای دست یافتن به کاربران بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان سودآور برای شرکت است.
بازاریابی شبکههای اجتماعی: شبکههای اجتماعی محل کمنظیری از اجتماع مخاطبان و مشتریان بالقوه برای برندهای مختلف است که میتوان از این فرصت برای رصد نیازها و گفتگوی کاربران در مورد برند و محصولات و ایجاد ارتباط و تعامل با آنها استفاده کرد. از بازاریابی شبکههای اجتماعی عموما اهداف زیر دنبال میشود:
• رصد نظرات و گفتگوی کاربران در مورد برند و محصولات شرکت و رقبا
• افزایش آگاهی کاربران به عنوان مشتریان هدف در مورد برند و محصولات
• درگیر کردن مشتریان با برند و ایجاد وفاداری برای افزایش خریدهای بعدی
بازاریابی محتوایی: بازاریابی محتوا به معنی تولید و انتشار منظم و مداوم محتوای با ارزش و مرتبط است که با هدف تغییر و جهتدهی به رفتار و تفکر مشتری در مورد محصول یا سرویس مورد نیازش انجام میشود. در بازاریابی محتوایی با در اختیار قراردادن اطلاعات مورد نیاز مشتری، علاوه بر جهت دادن به نیاز و رفتار مشتری تلاش میشود اعتماد و اطمینان وی نیز در مورد محصول جلب شود.
بازاریابی بهوسیله رسانههای دیجیتال: از رسانههای دیجیتال به عنوان کانالی برای انتقال پیام به مشتری استفاده میشود. این پیام میتواند در قالب تبلیغ مستقیم به صورت وببنر و یا به روش غیرمستقیم و در قالب گزارش تبلیغی یا ریپورتاژ آگهی ارسال شود. بازاریابی دیجیتال از طریق رسانههای دیجیتال در مقایسه با رسانههای آفلاین مثل تلویزیون، بیلبورد، روزنامه، مجله و … کم هزینهتر و با قابلیت هدفگیری دقیقتر است.
کانال فروش آنلاین: استفاده از فضای دیجیتال برای ایجاد سهولت و راحتی در انتخاب و خرید به معنی ایجاد یک کانال جدید برای فروش است. فروش آنلاین کانال جدید و روبهرشدی است که برای بسیاری از محصولات میتواند فرصتی برای پیش افتادن از رقبا باشد.