اگر بخواهیم از ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم باید قبل از هرچیز یک نکته بسیار ارزشمند را یادمان باشد...این نامه های بی سرنشین معرف شخصیت کاری و عقیده شما نسبت به مخاطبان و دیدگاه شما به آن ها هستند.
پس صریحا می گویم که فراموش نکنید مبادا با عملکرد و رویکرد اشتباه نسبت به مخاطبین خود به آن ها حس حقارت و بی ارزشی را القا کنید. مسلما هیچ دریافت کننده ای علاقه ندارد ایمیلی دریافت کند که در ورای محتوای اولیه آن نگاهی ابزاری به مخاطب او باشد.
القای حس ارزشمندی اولین رمز موفقیت شما در ایمیل مارکتینگ است.
از همین رو به شما پیشنهاد می کنم بیشتر از 20 درصد محتوای خود را به تبلیغات اختصاص ندهید.
بهتر است فرآیند ایمیل مارکتینگ شما شامل مباحثی مثل : آموزش، اطلاع رسانی، خبرنامه، تخفیف های ویژه مشتریان، هدیه های مجازی و تعاملات آن هم کاملا رایگان باشد.
یادتان باشد شما مشغول یک پروسه هوشمندانه تبلیغاتی هستید.
باید این حس را به دریافت کننده انتقال دهید که همراهی شما چیزی به داشته های او می افزاید و یک ارزش افزوده برای او قلمداد شوید در اثنای القای این حس خوب می توانید محصول و خدمات خود را با روش هایی مناسب و هدفمند ارائه کنید. به هیچ عنوان از کلیشه های رنگ باخته و از مد افتاده استفاده نکنید.
جامعه هدف خود را بشناسید و برای آن ها تولید محتوا کنید. مطمئنم با من موافقید که احتمالا صنف پزشکان علاقه ای به دریافت اخبار و اطلاعات و نکات مربوط به گیربکس دستگاه های صنعتی ندارند...پس بی جهت خودمان را خسته نکنیم. باید جامعه هدفمان را تغییر دهیم و تا می توانیم علاقه مندان به مباحث خود را جذب کنیم. همیشه معتقد بودم و هم چنان هستم که در فرآیند ایمیل مارکتینگ نباید کمیت را فدای کیفیت هدفمند کنیم...
مسلما 100 مخاطب علاقه مند بهتر از 10000 مخاطب بی علاقه هستند
نکته بعدی که باید همیشه مد نظرمان باشد احترام به حقوق دریافت کننده است. همیشه این امکان را به مخاطب بدهید که بتواند در صورت عدم علاقه به راحتی از سرویس شما لغو عضویت کند و ایمیل های شما را دریافت نکند.
شما یک بیزینس پویا و فعال دارید
پس احتیاج به اعضایی پویا و فعال خواهید داشت. مشترکین بی میل و رغبت تاثیری در کار شما نخواهند گذاشت...پس با احترام قائل شدن و ایجاد فضایی دموکراتیک به پایداری فرآیند ایمیل مارکتینگ خود کمک کنید و ثبات بی دلیل را به پایداری اولویت ندهید.
شما در حال استفاده از مقرون به صرفه ترین مدل تبلیغاتی هستید. مدلی که
بازگشت سرمایه شما را تضمین می کند. پس هرچه می توانید هوشمندانه تر و پیگیر تر عمل کنید