مطالعه و تحقیق، پیام و برقراری ارتباط
- پیام : پیام مهم ترین برهان و استدلال کمپین تبلیغاتی است . پیام کمپین باید برای مخاطبانش واضح ، مختصر و ترغیب کننده باشد . این پیام باید مقابل نقض رقبایتان باشد و بطور مداوم تکرار شود .
- مطالعه و تحقیق : به درک نقاط قوت ، ضعف ، مشخصات عمومی و مواضع حریف و همچنین به پژوهش در مورد مشخصات عمومی محصول /خدمت یا سازمان خود بپردازید . نهایتا کمپین شما باید در مورد سیاستهای مختلف در زمینه چگونگی ارتباط موقعیت سازمان شما ، پیامتان و نیز پالایش پیامتان تحقیق کند .
- رسانه های پرداختی : اگر می خواهید از رسانه های پرداختی استفاده کنید ، باید تصمیم بگیرید که کدام رسانه را استفاده و به آن مسلط شوید . رسانه های پرداختی عبارتند از رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ، ایمیل مستقیم و تبلیغات اینترنتی است .
- رسانه های حاصله : هر کمپین نیاز به استراتژی رسانه های حاصله دارد که موجب پوشش خبری و جلب توجه عموم می شود . کمپین شما باید بداند که چگونه از طریق مطبوعات ، نامه به سردبیر، اجرای گفتمان ، وبلاگها ، اینترنت و ... توجه عموم را به خود جلب کند
شاخه عملیاتی- تماس مستقیم با مخاطبان
- هدفگیری : هدفگیری منابع و مراجع تصمیم گیری برای اینکه با چه مخاطبانی ، چگونه و چند وقت یکبار این کار را انجام دهیم را افزایش می دهد . ابزار اصلی برای هدفگیری پیشینه و فهرست مخاطبان ، استفاده از داده های سرشماری و اطلاعات مخاطبان از منابع دیگر است .
- ساختمان پایه : علاوه بر پیشینه و فهرست مخاطبان که اجازه می دهد آنها را بصورت جغرافیایی مورد هدف قرار دهیم ، کمپین تبلبغاتی می تواند هم چنین با توسعه پایه این کمپین از طریق تماس مستقیم با سازمانها و رهبران از جمله معلمان ، سالمندان ، جانبازان کار خود را ادامه دهد .
- شناسایی مخاطبان : شناسایی حامیان ، مخالفان/ رقبا و مخاطبان مردد به منظور تخصیص منابع موثر .
- برنامه ترغیبی : جهت متقاعد کردن مخاطبانی که تصمیمی جهت حمایت از ما نگرفته اند .
بودجه کمپین تبلیغاتی
- بودجه : کمپین ها نیاز به یک بودجه واقع بینانه بر اساس اهداف و مقاصد برنامه بازاریابی دارند .
- ساختار سازمانی
- مخاطبان سازمانی
- تکنولوژی : اینکه چگونه یک کمپین تبلیغاتی از تکنولوژی (اینترنت ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و پایگاه داده ها) برای برقراری ارتباط با عموم مردم ، داوطلبان و ... استفاده کند .
- برنامه ریزی : زمانبدی و اولویت بندی اقدامات
- Timeline : تصمیم گیری در مورد کارهای عقب افتاده و اینکه چگونه همه جنبه ها را با هم و متناسب پیش ببریم . همه چیز در افق زمانی با توجه به بودجه برنامه ریزی می شوند .
- طرح برنامه بصورت مکتوب