بسیاری از فعالیتهای بازاریابی که امروزه برندها انجام می دهند ، به شدت غیر موثرند . ایمیل مستقیم؟ دور بیاندازید . تماس سرد؟ نادیده بگیرید . تبلیغات تلویزیونی؟ از آن صرف نظر کنید . بنرها؟ جمع کنید و آنها را حذف کنید . جای تعجب نیست که از بسیاری از ما پرسیده شود که نرخ بازگشت سرمایه توسط بازاریابی محتوا را ثابت کنیم ، قبل از آنکه ما حتی این کار را شروع کرده باشیم . به معنای واقعی کلمه هر روز میلیاردها محتوا در کانالهای بیشتری منتشر می شوند . تحقیقات اخیر نشان می دهند تنها یک نفر از میان هزاران نفر می گوید ، اغواکننده ترین تبلیغات موجب تشویق آنها به اعتماد یک برند شده است . بنابراین وقفه انداختن را فراموش کنید . الان زمان آن است که به بازاریابی احترام گذاشته شود . ما باید از اینکه مردم را وادار کنیم تا به چیزی علاقمند شوند ، دست برداریم و چیزی باشیم که مردم به آن علاقمند هستند .
- استراتژی محتوای خود را مستند کنید . این یکی از راحت ترین کارها می باشد . پس از همین حالا شروع به انجام این کار کنید .
- فرد یا گروهی از افراد را مسئول بازاریابی محتوای خود کنید . بطوریکه جهت موفقیت در بازاریابی محتوا پاسخگو باشند .
- به طور مداوم محتوای با کیفیت تولید کنید . افراد باید بطور مداوم تولید کنند و از طرفی این تولید بگونه ای باشد که همه دسته موضوغات شما را در بر بگیرد .
- افراد را وارد فرآیند خرید کنید . درواقع در مقایسه با افرادی که آماده خرید هستند ، افراد بیشتری وجود دارند که در پله اول جهت سفر خرید هستند . شما باید بدانید که چگونه افراد را از پرسیدن "این چیست؟" و" این چه ضرورتی دارد؟" به پرسیدن "چگونه می توانم این را انجام دهم" یا "چه کسی این رادارد" یا "قیمت این چقدر است" سوق دهید . بیشتر سازمانها پول و انرژی و زمان خود را صرف افرادی که در آخرین مرحله خرید قرار دارند می کنند ، در حالیکه این کار اشتباه است .
- تعادلی در مجموع رسانه های پرداختی ، رسانه های خوذتان و رسانه های دریافتی خود ایجاد کنید .
- بر به اشتراک گذاری تمرکز کنید . این اشتراک گذاری ها مانند سحر و جادو عمل می کنند . این اشتراگ کذاری ها به عنوان اهرم شگفت انگیزی برای بهینه سازی عمل می کنند و باعث می شود مشترکین به چیری تبدیل شوند که برای یک کسب و کار واقعا ارزشمند است(تجارت الکترونیک خرید و فروش ، ثبت نام رویدادها و ...)
- پیگیری و ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا . از این جهت که ببینید چه نوع محتواهایی بازدید و منفعت بیشتری برای شما داشته اند .