مقالات آموزشی

 

نام تجاری دقیقا چیست؟ یک راهنمایی: منظور از نام تجاری یا پیام های تبلیغاتی یک شرکت نیست؛ زیرا نشان های تجاری و یا تبلغات، مواردی هستند که از سوی خود شرکت ها اداره می شوند.اما نام تجاری، آن چیزی است که مصرف کننده نسبت به محصول،خدمت و یا شرکتی خاص عمیقا احساس می کند.مردم نام های تجاری را می سازند تا به شلوغی و ازدحام محیط نظم ببخشند.

اگر واژه نام تجاری وجود نداشت، به ناگزیر باید واژه جدیدی اختراع می کردیم؛ زیرا هیچ کلمه ای غنا و پیچیدگی این مضمون را ندارد.تنها واژه ای که می تواند تا حدودی به کلمه ی نام تجاری نزدیک باشد واژه ی«شهرت»است.شهرت شخصی شما،مثل نام تجاری یک شرکت،خارج از ادازه شما است.شهرت چیزی نیست که شما در مورد خودتان می گویید بلکه، حاصل گفته های دیگران درباره ی شما است.در این میان، تنها کاری که از دست شما برمی آید، این است که براین گفته ها و قضاوت ها تاثیربگذارید.

اگر نام تجاری احساس درونی مشتری باشد، پس ایجاد نام تجاری چه معنایی دارد؟ به طور خلاصه،ایجاد نام تجاری یعنی تلاش یک شرکت برای راضی نگه داشتن مشتری به منظور تداوم بخشیدن به ارزش های نام تجاری.به رغم روش های اندازه گیری پیچیده ی ارزش نام تجاری، هدف ایجاد نام تجاری بسیارساده است:راضی نگه داشتن مشتریان تا جایی که تعداد بیشتری از افراد، خرید بیشتری را برای سال های بیشتر و با قیمت بالا انجام دهند.

ایجاد نام تجاری روش دیگری نیز دارد:به عنوان مثال اگر شرکتی کم تراز آن چه  ارائه می کند متعهد شود، به نام تجاری خود لطمه می زند و نتیجه معکوسی نصیبش خواهد شد: تعداد کمتری ازافراد،خرید کمتری را برای سال های کمتر و با قیمت پایین تر انجام میدهند.معیار خدمت رسانی شرکت ها، رضایت مشتریان شان است.

اطلاعات تماس

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
021-88146121
  www.hpmobin.ir
 تهران خیابان شریعتی نبش خیابان پلیس پلاک ۶۳۳ واحد یک