در بازاریابی دیجیتال عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود . شما بازاریابی دیجیتال را از کجا آغاز کرده اید ؟ چگونه می توانید همه رویدادها را مدیریت کنید ؟ چگونه برای این همه موارد زمان دارید ؟ انجام این روند مساله مهمی جهت ادامه استراتژی بازاریابی دیجیتال است ، اما بدون ابزار شما به نیرو و منابع زیادی برای این کار نیاز دارید و زمانی که بودجه اندکی برای این کار دارید ممکن است ضربه بزرگی به شما بزند .
اولا در ابتدا بگوییم که ابزارهای گوگل در صدر این لیست هستند . تجزیه تحلیل گوگل ابزاری است رایگان جهت آنالیز وب سایت شما از جنبه های متفاوت از جمله اینکه به شما نشان می دهد که بازدید کنندگان چگونه با سایت شما برخورد می کنند . این ابزار همچنین عملکرد کمپین های بازاریابی شما را نیز اندازه گیری می کند . از این ابزار ارزشمند استفاده کنید و اگر در حال حاضر آن را بر وبسایت خود ندارید ، همین امروز این کار را انجام دهید .
این ابزار یکی دیگر از ابزارهای رایگان در زمینه بازاریابی دیجیتال است که گوگل آن را ایجاد نموده است . این ابزار به شما اجازه می دهد تا کلمه های جستجویتان را مدیریت و اجرا کنید (البته اکثر این ابزارها پولی هستند ، اما این ابزار گوگل ثبت نام آن رایگان است و به شما کمک زیادی می کند) . با اینکه هنوز جستجوهای پولی یکی از موثرترین راه های تبلیغات هستند ، در این ابزار راه های زیادی برای هدف قرار دادن مشتریان شما و بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) وجود دارد .
این ابزار برای یک کمپین بازاریابی که از آن استفاده می کنید ، URL می سازد که به ابزار تجزیه تحلیل گوگل اجازه می دهد عملکرد آن کمپین را ارزیابی کند . برای مثال ، شما می توانید یک کمپین در فیسبوک داشته باشید که افراد را به سایت شما هدایت می کند . این ابزار شما را قادر می سازد تا هر تبلیغ را بصورت جداگانه ردیابی کنید ، و موفقیت آن را در هر سطحی بدرستی اندازه بگیرید .
از ابزار بازاریابی دیجیتال چگونه در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید ؟ این ابزار در واقع مانند گوش و شنوایی در رسانه های اجتماعی است . این سایت به شما اجازه می دهد که یک کلمه کلیدی را دنبال کنید (برای مثال نام برندتان) و ببنید که مردم در شبکه های اجتماعی مختلف راجع به آن چه
می گویند . این برنامه یک هشدار خوب جهت دانستن اطلاعیه های کلمات کلیدی شما دارد .
می گویند . این برنامه یک هشدار خوب جهت دانستن اطلاعیه های کلمات کلیدی شما دارد .
این ابزار تقریبا از جنبه های زیادی شبیه ابزار قبلی است با این تفاوت که یک عبارت خاص را مثلا به کاربردن نام تجاری شما را در صفحات وب اسکن می کند اما با کمی فعالیت بیشتر . این ابزار پستهای وبلاگها را هم شامل می شود .
این ابزار کمک می کند تا شما یک توییت خاص یا مکالمه ای در توییترتان را ردیابی کنید . شما می توانید تمام فعالیتها و جزئیات ، بیشترین سهام ها و اینکه توییتتان به کجا رسیده است را دنبال کنید .
این خدمت به شما کمک می کند تا ترغیب کننده ترین محتوایی را که می توانید با مخاطبانتان در رسانه های اجتماعی بر اساس علائقشان به اشتراک بگذارید را کشف کنید . بطور خلاصه این یکی از ابزارهای رایگان بازاریابی دیجیتال است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق یک داشبورد بتوانید با همه اکانتهای رسانه های اجتماعی تان متصل شوید و از طریق این داشبورد مرکزی کارتان را انجام دهید . شما حتی با استفاده از این ابزار می توانید پستهای خود را زمانبندی کنید و آنها را در طول روز در اکانتهای مختلف پست کنید .